Kolejna sobota, za nami premiera serwera Fantasia, a my już szykujemy dla Was kolejne atrakcje.
Właśnie zaktualizowaliśmy Wyspę Mrówek, która została wydana na świat już jakiś czas temu. Hodowla zwierząt, roślin i w końcu wykorzystanie przedmiotów, które wcześniej nie miały żadnych właściwości, to tylko kilka zmian.
Dodatkowo, przypominam o dzisiejszym konkursie na świecie Fantasia o godzinie 18:00, który odbędzie się na Czacie Globalnym! Administrator zada Wam pytania o grze, za które będziecie mogli otrzymać ciekawe nagrody.
Dla osób, które chcą poznać tajemnice wyspy, oto opisy funkcjonujących tam atrakcji:
Szmaragdowe Monety
Główna waluta na wyspie mrówek przyjęta przez społeczność zbudowanej na tej wyspie osady.
Najprostszym sposobem zdobycia szmaragdowych monet jest wymiana złota na monety.
Na pierwszym poziomie rozwoju osady – Jarin wymienia trzy miliony sztuk złota na jedną szmaragdową monetę.
Na drugim poziomie rozwoju osady – Antor wymienia dwa miliony sztuk złota na jedną szmaragdową monetę.
Na trzecim poziomie rozwoju osady – Eksplorator wymienia jeden milion sztuk złota na jedną szmaragdową monetę.
Odłamki Szmaragdowej Monety
Waluta pomocnicza o mniejszej wartości niż Szmaragdowa moneta, ułatwiająca handel.
Najprostszym sposobem zdobycia odłamków szmaragdowej monety jest rozbijanie szmaragdowych monet.
Rozbijaniem szmaragdowych monet na odłamki szmaragdowej monety zajmuje się Alirhar. Każdą jedną szmaragdową monetę jest w stanie rozbić na 40 odłamków szmaragdowej monety.
Najlepszą obroną jest atak - dungeony z mrówkami
Na dungeony wpuszcza Thaehar.
Jest 110 poziomów dungeonów z mrówkami.
Etap dungeona to w sumie 11 poziomów. Jest łącznie 10 etapów dungeonów z mrówkami.
Ostatni – 11 poziom każdego etapu zawiera w sobie bossa. Etapy 5 i 10 zawierają legendarnego bossa, natomiast pozostałe posiadają bossa epickiego.
Na każdym 3, 6 i 9 poziomie etapu znajdują się mini-bossy o randze rzadkiej.
Wraz z pokonywaniem kolejnych poziomów dungeonów z mrówkami, gracz otrzymuje dostęp do kolejnych atrakcji/questów/itd.
Wraz z kolejnymi poziomami dungeonów wzrasta również ich poziom trudności. Przeciwnicy stają się coraz mocniejsi, a także zwiększa się ich liczba.
Jest również możliwość osłabienia poziomu trudności dungeona.
Rozwój wyspy
Po wykonaniu zadania podróż w nieznane gracz pojawia się w Osadzie, której poziom rozwoju wynosi 1.
Po ukończeniu poziomu z bossem legendarnym(55 poziom dungeona) - poziom rozwoju osady wzrasta do 2. Osada się rozrasta, pojawiają się nowe domy, a także nowe możliwości i atrakcje.
Po ukończeniu poziomu z bossem legendarnym(110 poziom dungeona) - poziom rozwoju osady wzrasta do 3. Osada się rozrasta, pojawiają się nowe domy, a także nowe możliwości i atrakcje.
Osłabianie poziomu trudności dungeonu z mrówkami
Osłabieniem poziomu trudności dungeonów z mrówkami zajmuje się Brilad.
Do osłabienia poziomu trudności potrzebne są przedmioty, które można nabyć w sklepie za szmaragdowe monety lub (niektóre) także z rolnictwa.
Do osłabienia poziomu nie zawierającego bossa gracz będzie potrzebować:
Patyków. Liczba potrzebnych patyków to [10 patyków x numer etapu].
Pochodni. Liczba potrzebnych pochodni to [1 pochodnia x numer etapu].
Przedmioty odstraszające mrówki. Liczba potrzebnych przedmiotów odstraszających mrówki to [5 przedmiotów odstraszających x numer etapu]. Dodatkowo każdy z dziesięciu etapów posiada własny przedmiot odstraszający. Informację do jakiego etapu trzeba użyć danego przedmiotu, gracz znajdzie w opisie przedmiotu odstraszającego w sklepie za odłamki szmaragdowej monety.
Do osłabienia poziomu zawierającego bossa, oprócz przedmiotów wymienionych wyżej, gracz będzie dodatkowo potrzebować specjalnych amuletów, które kupi również za odłamki szmaragdowej monety. Są dwa rodzaje amuletów, epicki oraz legendarny.
Liczba potrzebnych amuletów do osłabienia to [1 amulet x numer etapu].
Każdy poziom, gracz może osłabić 10 razy. Jeśli na danym poziomie znajduje się Boss lub mini-boss to na 10 poziomie zostaje on usunięty. Na 10 poziomie osłabienia zmniejsza się również liczba przeciwników.
Początkowa szansa na osłabienie poziomu to 10%. W przypadku każdego niepowodzenia, szansa na powodzenie wzrasta o 10% aż do 100%.
Każdy poziom dungeona, gracz może osłabiać nawet jeśli już go przeszedł.
Sklep za Odłamki Szmaragdowej Monety
Sklep za odłamki szmaragdowej monety prowadzi Jarin.
W sklepie za odłamki szmaragdowej monety gracz może kupić między innymi:
Przedmioty do osłabienia poziomu trudności dungeonów z mrówkami.
Przedmioty do osłabienia poziomu trudności dungeonów z mrówkami/rolnictwa.
Przedmioty/zwierzęta potrzebne do hodowli zwierząt.
Hodowla roślin
Gracz może nabyć prawo do korzystania z pól uprawnych na drugim etapie rozwoju osady u Kedalda za 20 odłamków szmaragdowej monety.
Po zakupie prawa do korzystania z pól uprawnych, gracz otrzymuje 5 pól, z których może zbierać plony.
Gracz może nabyć prawo do korzystania z pól uprawnych na trzecim etapie rozwoju osady u Kobiety prowadzącej karczmę za 20 odłamków szmaragdowej monety.
Po zakupie prawa do korzystania z pól uprawnych, gracz otrzymuje 5 pól, z których może zbierać plony.
Gracz, raz na dwie godziny może zasadzić jedną z dziesięciu roślin – przedmiotów odstraszających, potrzebnych do osłabiania poziomu trudności dungeonów z mrówkami. Przy zbieraniu plonów, gracz ma 50% szans na podwojenie zasianych plonów oraz 50% szans na zebranie tego co zasadził.
Przy zbieraniu plonów, gracz otrzymuje punkty doświadczenia. Ilość zdobytego doświadczenia przy zbiorze plonów jest takie samo przy podwojonych plonach oraz zebraniu tego co gracz zasiał.
Punkty doświadczenia naliczane są dla graczy w przedziale poziomowym od 60 do 74 levela.
Hodowla zwierząt
Gracz może nabyć prawo do korzystania z zagrody na drugim etapie rozwoju osady u Kedalda za 20 odłamków szmaragdowej monety.
Gracz może nabyć prawo do korzystania z zagrody na trzecim etapie rozwoju osady u Kobiety prowadzącej karczmę za 20 odłamków szmaragdowej monety.
Gracz, raz na cztery godziny może rozmnożyć (podwoić) liczbę posiadanych zwierząt. Jednorazowo można rozmnażać w jednej zagrodzie 1, 2, 4, 8, 16 lub 32 zwierzęta.
Po zakończeniu rozmnażania, gracz ma dwie możliwości:
Ubój – nabijanie bestiariusza.
Odebranie rozmnożonych zwierząt w postaci przedmiotu. W tym przypadku gracz dostaje punkty doświadczenia.
Punkty doświadczenia naliczane są dla graczy w przedziale poziomowym od 60 do 74 levela.
Wyhodowane w ten sposób zwierzęta, gracz może sprzedać u Etelian za odłamki szmaragdowej monety.
Inwestycje z eksploracji wyspy
Gracz może wykupić licencję u Holina za szmaragdowe monety. Licencja pozwala odbierać nagrody za eksplorowanie wyspy co jakiś czas.
Licencja może zostać wykupiona na 7 dni za 7 szmaragdowych monet.
Licencja może zostać wykupiona na 14 dni za 12 szmaragdowych monet.
Licencja może zostać wykupiona na 30 dni za 21 szmaragdowych monet.
Czas odbioru nagrody różni się w zależności od poziomu rozwoju osady.
Na pierwszym poziomie rozwoju osady, czas oczekiwania to 12 godzin.
Na drugim poziomie rozwoju osady, czas oczekiwania to 24 godziny.
Na trzecim poziomie rozwoju osady, czas oczekiwania to 36 godzin.
Jaskinia tysiąca obfitości
Po pokonaniu Bossa z etapu 5 i odblokowaniu drugiego poziomu rozwoju osady, gracz otrzymuje dostęp do 2 z 12 kopalni, w których znajdzie surowce do wydobycia.
Pokonanie kolejnych etapów przez gracza pozwoli na dostęp do kolejnych szybów wydobywczych, z których będzie mógł wydobyć cenne surowce.