Ahoj wszyscy zainteresowani!
Jako, że obecnie jesteśmy na etapie zmian w balansie gry (walki PvE oraz PvP) możemy sobie pozwolić na zmianę statystyk (alogorytm) oraz ich dokładniejsze opisanie. Po dokładnej rozmowiemy stwierdziliśmy, że tak naprawdę dodamy tylko jedną dodatkową statystykę do gry: Zręczność. Myśleliśmy, aby dodać więcej, porozbijać obecne na kilka innych, ale ostatecznie zaakceptowaliśmy rozwiązanie na 4 głównym statystykach:
Siła: statystyka głównie dla wojownika oraz łowcy. Od niej zależeć będzie głównie zadawane obrażenia przeciwnikom. W zależności od typu broni jednoręczna (mniejsze obrażenia, większa obrona z tarczą), dwuręczna (większe obrażenia bez tarczy) lub zasięgu obrażenia (kusza - duże obrażenia, mały zasięg, łuk - mniejsze obrazenia, większy zasieg) bedą odpowiednio skalowane względem wybranego ekwipunku. Będzie to główna statystyka dla tych profesji.
Inteligencja: główna statystyka dla maga. Od niej zależeć będą zadawane obrażenia magiczne (również te zadawane z umiejętności). W przypadku postaci nie magicznych, inteligencja będzie miała mały przelicznik względem zadawanych obrażen z umiejętności.
Zręczność: nowa statystyka, które bedzie prawdopodobnie dobra dla wszystkich profesji. Wraz z jej wprowadzeniem dodamy możliwość zablokowania ciosu oraz wyprowadzenia podwójnego ciosu w jednej turze. Wpływać będzie także na obrażenia zadawane względem ciosów krytycznych, a także kradzieży życia, które obecnie jest zbyt duże.
Obrona: obrona będzie działała zarówno na magię oraz ataki fizyczne. W zależności od profesji przelicznik względem otrzymanych obrażen magicznych lub fizycznych będzie się różnił, tak aby wojownik był najbardziej odporny na fizyczne, łowca średnio na magię i fizyczne, a mag na magiczne. Przeliczniki nie bedą duże, ale będą sprawiać, że gra tymi profesjami będzie się różnić. Dodatkowo zostawiamy odporności na żywioły, które dodatkowo zmniejszają otrzymywane obrażenia magiczne.
Pozostałe statystyki zostawiamy, gdyż uznajemy, że są pomocnicze, a wymienione wyżej są głównymi, które muszą wpływać na rozgrywkę oraz budowanie postaci.
Jeśli masz jakieś sugestie lub propozycje, zachęcam do udziału w dyskusji, aby stworzyć jak najlepszy balans.