⚔ Stary sprawdzony i dobry System PVP ⚔

Sorcerer
Nowy



Profesja: Mage
Poziom: 47
Postów: 5
Reputacja: 5
17:29 / 07-01-2021

Witam, poniżej chciałbym przedstawić wam stary i sprawdzony system PVP znany w różnych wersjach z wielu popularnych gier.

 

I. Jak to wygląda.

Atakując gracza na mapie na której jest PVP dostajemy oznaczenie np. tak jak w wielu grach jest to czaszka.

Atakując gracza dostajemy [białą] czaszkę na X czasu.

Posiadając białą czaszkę nie możemy przejść na inną mapę.

Zabijając gracza bez czaszki dostajemy jedno zabójstwo, każde zabójstwo będzie znikało dopiero po X czasie aby zapobiec nadużyciu.

Jeśli posiadasz białą czaszkę i ktoś cię zaatakuje jako pierwszy to nie dostaniesz zabójstwa, takiej osobie wtedy może się pojawić np. żółta czaszka aby oznaczyć osoby które cię zaatakowały.

Zabijając osobę z czaszką nie dostajesz zabójstwa.

 

II. Kary za nadużycie.

W ciągu dnia, będzie można uzyskać do X [np. 3] zabójstw bez ponoszenia większej odpowiedzialności.

Po uzyskaniu 4 zabójstwa w ciągu dnia uzyskamy już nie białą a czarną czaszkę na X czasu [np. 5 dni].

Czarna czaszka będzie skutkować zmniejszonymi statystykami i życiem o 50/75~%

Po uzyskaniu już 6 zabójstw w ciągu dnia uzyskamy bana na X czasu [np. 7 dni].

Zabójstwo będzie znikało po X czasie [np. 12 godzinach]

 

III. Balans rozgrywki.

Wszystkie czary targetowe powinny dostać buffa [1 kratka więcej zasięgu].

Na expowiskach takich jak np. nieumarli, powinna znajdować się przynajmniej jedna lokacja z otwartym PVP.

Owarte PVP na Legendarnych Bossach.

Na mapach PVP nie możemy przechodzić przez innych graczy.

Dodanie punktu "Power Abusing" do regulaminu.

Po śmierci przez gracza, utrata jakiejś małej częsci doświadczenia.

Przesuwanie innych graczy na mapie PVP.

Dodanie już teraz mapy na której będzie otwarte pvp do testowania balansu.

Ilość zabójstw w statystykach.

 

IV. Wojny klanowe.

Wojny klanowe będą możliwe tylko i wyłącznie za zgodą obydwu Liderów.

Przed rozpoczęciem wojny, będzie można ustalić czas trwania.

Podczas wojny klanowej  wrogowie powinni zostać oznaczeni w postaci np. czerwonego podświetlenia.

Po zabiciu wroga nie dostaniemy zabójstwa.

Ranking klanów na stronie z największą ilością zabójstw zdobytych podczas wojny

 

////////////////////////////////////////////

Ogólnie taki system PVP jest bardzo fajny i sprawia wiele frajdy podczas walki klanów.

Wymaga dobrej koordynacji i lidera który będzie dobrze kierował drużyną.

Poniżej screeny jak to wygląda w dwóch innych popularnych grach.


Polubienia: 5
Virnur Hann
Nowy



Profesja: Warrior
Poziom: 47
Postów: 1
Reputacja: 2
21:41 / 07-01-2021

fajna sprawa takie pvp B)


Polubienia: 2
Byniuu
Ciekawy



Profesja: Hunter
Poziom: 18
Postów: 8
Reputacja: 14
13:05 / 08-01-2021

te kary za nadużycia są trochę bez sensu według mnie PVP to walki z innymi graczami ile się chce i pełna dominacja.

Za to proponowałbym taki ala list gończy za zabijanie z przewagą poziomową, ale na ten moment bez sensu bo 40 poziom to maksymalny.

Mechanika jak w margonem czyli po zabiciu kogoś większym poziomem np 40 lvl zabija 20 lvl i tak do 5 zabójstw = list gończy i jeśli ktoś go zabije to dostaje złoto od niego bądź jakiś itemek z jego EQ ;)


Polubienia: 0
Sorcerer
Nowy



Profesja: Mage
Poziom: 47
Postów: 5
Reputacja: 5
13:45 / 08-01-2021

@'Byniuu'

Kary za nadużycia sprawdzają się długo terminowo, jeżeli jakiemuś klanowi nie spodoba się jakiś gracz to będą mogli go zabijać za każdym razem jak tylko spotkają go na swojej drodzę, wtedy taki gracz najprawdopodobniej jeżeli nie założy nowego konta to odpuści sobie po prostu grę, a tego nie chcemy. :)


Polubienia: 0
Szaqu
Nowy



Profesja: Hunter
Poziom: 40
Postów: 4
Reputacja: 3
15:25 / 08-01-2021

System jak na starej dobrej tibijce w którą gram po dziś dzień jest w porządku, tylko zamiast bana na 7 dni dodałbym czaszke za nadmierne zabijanie, że wychodząc z miasta można stracić itemy. (redskull)


Polubienia: 0
[ADM] Gitu
Nowicjusz



Profesja: Hunter
Poziom: 31
Postów: 15
Reputacja: 44
18:27 / 08-01-2021

Napewno tą kwestię będziemy rozwijać, lecz jest to plan na przyszłe tygodnie.


Polubienia: 0
Hornigold
Ciekawy



Profesja: Warrior
Poziom: 33
Postów: 6
Reputacja: 13
23:55 / 08-01-2021

Kary jak z tibii to  gruba przesada, osłabianie statystyk nie jest dobrym pomysłem. Max 3 kille na dzień? W warach gdzie pewnie po 10vs10(może i nawet więcej w przypadku topowych gildii) ludzie będą bali się zaatakować pierwsi żeby czasem nie stracić czegoś cennego. Kary w tibii są tak wysokie ponieważ ciężko kogoś zabić, tym bardziej jak dorwie się schodów czy innego stacka. Dodatkowo w tibii tracisz cennego expa(około godziny odrabiania) oraz cześć eq/plecak + statystyki. W margonem sprawa wygląda nieco inaczej ponieważ tam zabija się nie dla zdobycia przedmiotów przeciwnika a dla straty przeciwnika np czasu czy wizji(na respy herosa/tytana). Dobrym rozwiązaniem byłoby połączenie dwóch systemów, czaszki z niedużym obciążeniem za zabijanie, bo na dobrą sprawę osoba która umrze nie traci nic, tylko czas na dojście do miejsca z którego zginęła, co przy obecnej mapie trwa 2-3min? Po rozwinięciu uznajmy 10, ale i tak teleporty to drastycznie skrócą. Osobiście proponuje max 15 zabójstw, dziennie schodzą Ci 3 punkty. Jest to optymalna ilość żeby móc się bić bez strachu na warze z inną gildią cyklicznie co tydzień. Karą za śmierć może być -10% expa, strata od 0 do 1% złota przy sobie oraz jakiś procent szansy na wypadnięcie przedmiotu z ekwipunku(dla bezpieczeństwa psychiki graczy nie można stracić przedmiotu założonego na sobie oraz przedmiotów questowych, ograniczenie do max 1 przedmiotu). Ponadto miło byłoby wprowadzić jakieś ograniczenia czasowe za śmierć, lvl/20 (dla 20 lvl 1 minuta,40 2min itd) przy upadnięciu przeciwko potworom, oraz lvl/10(10lvl 1min,20lvl 2min itd) w trakcie pvp. Wszystko jest do poprawy, ale pamiętajcie jeśli kary za zabójstwa mają być wysokie, to niech ludziom opłaca się to zabijać. Zapewne wilele osób będzie opowiadać się ze strony ofiary ale prawda jest  taka,że największy przychód z premium będą wam zapewniać gildie i to na ich rozgrywce powinniście się skupić. Tzw niedzielni gracze, którzy nie poświęcają tyle uwagi grze powinni tracić coś za śmierć lecz nie tyle aby zniechęciło ich to do dalszej gry.


Polubienia: 0
Sorcerer
Nowy



Profesja: Mage
Poziom: 47
Postów: 5
Reputacja: 5
09:51 / 09-01-2021

@Hornigold 

Cytuję fragment z pierwszego posta 'Po zabiciu wroga nie dostaniemy zabójstwa' mowa tutaj o wrogach na wojnie klanowej.

Zabawna sprawa, uważasz ze to dobry pomysł być całkowicie uzależnionym od tego czy dana gildia gra w tą grę i jeszcze się jej nie znudziła? Niestety ale musze Cię zmartwić bo to straszna głupota. Pamiętaj że to osobna 'długo terminowa' gra, a nie OpenTibia postawiona w celu maksymalizowania zysków.

 


Polubienia: 0
Yodasz
Nowy



Profesja: Hunter
Poziom: 30
Postów: 4
Reputacja: 6
11:40 / 10-01-2021

Wszystko spoko ale 3/4 zabójsta by potem na 5 dni mieć 50% mniejsze hp ? to jest śmieszne xD


Polubienia: 0
Yodasz
Nowy



Profesja: Hunter
Poziom: 30
Postów: 4
Reputacja: 6
11:44 / 10-01-2021

a po drugie żaden mądry lider który chciałby odbijać nie wywoływał by wojny  tylko po prostu nabijał by list wrogiemu klanowi xD


Polubienia: 0
Siwy
Swiezak



Profesja: Warrior
Poziom: 43
Postów: 19
Reputacja: 20
20:48 / 09-02-2021

Brak aktywności, pomysł dotarł do admin istraccji i na pewno będzie się do niego odwoływać podczas tworzenia systemu pvp. Zamykam.

Pozdrawiam!


Polubienia: 0